torsdag 18 augusti 2011

Hrm...ja...just det ja.


Surdegen var det ja.

Well, not so long story short. Efter matning och delning och jäsning och hela fadderallan såg det först väldigt bra ut men när jag sen blandade ihop själva bröddegen så jäste den inte alls på över två timmar och då klockan gick mot natten gav jag helt enkelt upp.

Så kan det gå, bättre lycka nästa gång eller nåt.


Min nuvarande pumpaplanta måste inneha något sorts rekort, den sträcker sig 3-4 meter i tre riktningar och täcker snart halva landet. Pumpor ger den ifrån sig också i samtliga riktningar så det är ju fasligt trevligt.


Trevlig var också bönskörden jag fick med mig hem idag! En hel påse full med bond- och rosenbönor! Härligt!

Mindre trevligt är ogräs. Man blir trött av att rensa ogräs. Kolla bara.

Inga kommentarer: