måndag 1 augusti 2011

Dagens skörd



Bestod av, tre stora zucchini/pumpa (verenuéförnåe), 1 liten rund pumpa, 2 kg potatis, 1 kg rödbetor, 4 små gula lökar, en massa spenat och en handfull solrosfrön. Det fanns även lite bönor och sockerärtor som tyvärr glömdes kvar. Win some, lose some.

Har också varit i pallfarten och pallat små gula plommor så plommorsylteri blev det av idag. Allt enligt litethus recept. Dock var hennes plommor stora och mina väldigt små, så där hon hade 60 kärnor att veva efter hade jag 180!






Trångt i grytan vart det men det kokade ner så fint så.

Tyvärr hade jag inte tillräckligt med socker hemma, men fick ta det jag hade. Sylten blev en smula syrlig men det är precis så jag tycker om den! Visserligen mindre hållbar men desto godare! Bre lite sånt över ett nybakt bröd med färskost. Jag tror precis jag gjorde helgplaner.



Ute på lotten växer det så fint i det varma, våta vädret. I år är det minsan min lott som står för fina solrosor!

Inga kommentarer: